סקירות

סקירה על Gabriel's Inferno

לפני שאתחיל לספר על הסדרה המופלאה הזו, חשוב לי לציין שזה אחד הרומנים האהובים עלי. הוא לא ארוטי בכלל אם זה מה שאתם מחפשים, אבל הוא כתוב בשפה עשירה שלעיתים מרגישה כשירה. הוא גדוש במידע מרתק על תקופת הרנסנס, גם בתחום הפילוסופי דתי בשל זיקתו לדאנטה, אך גם בתחום האמנות (שלי אישית זה מאד דיבר כי אני פריקית של אמנות הרנסנס) זהו ספר קסום ששואב את הקורא לתוך סיפור על אהבה וגאולה גדול מהחיים. לא משנה כמה ספרים אני אקרא בחיי, גבריאל'ס תמיד יהיה אחד מאלה שנחקקו על לוח ליבי לנצח נצחים.

פרופסור גבריאל אמרסון האניגמטי והמושך הוא מומחה לדאנטה ואמנות הפיתוי במחלקה לספרות באוניברסיטה, אולם בלילות הוא מתהולל ומבלה בברים שם הוא מטביע יגונו בנשים ואלכוהול, מתייסר על עברו ומאמין בכל נפשו כי הוא כבר הרוויח את גלותו במעגלים הנמוכים של הגיהנום והוא אינו בר גאולה (ע"פ דאנטה אליגיירי) מאחר שזוהי תפיסתו העצמית הוא מתייחס לחטאיו כהמשך ישיר למצב האבוד מראש שבו הוא שרוי. מעגל הקסמים הזה של הלקאה עצמית מדרדר אותו עמוק לתהומות הגיהנום העצמי שלו.

כל זה עומד להשתנות כשגבריאל פוגש את ג'וליה מיטשל היפה והתמימה, שעיני המלאך העצובות שלה מרגישות לו מוכרות והמשיכה שלו אליה עוצמתית ולא ניתנת לשליטה. כל העוקצנות והציניות שלו מאותגרים. הקסם המסתורי שלה והכאוס שהיא ממיטה על קיומה של שביעות הרצון העצמית שלו, גורמים לו להתפרץ עליה, בעוד שהיופי והשקט הפנימי שלה מערערים את השליטה שלו, ומפתים אותו לכדי טירוף.

למרות ששרדה ילדות טראומטית, שום דבר לא ערער את אמונתה של ג'וליה שהגאולה אפשרית עבור כולם, כולם חוץ ממנה!

הערך העצמי הירוד שלה מענה אותה, והגבר היחיד שהיא אי פעם אהבה הצליח להשכיח זאת לפני שש שנים כשהיא פגשה בו לראשונה, אלא שאז הוא לא הצליח אפילו לזהות אותה כשהם נפגשים מחדש.

ג'וליה נאיבית מדי מכדי לראות שעוינותו של גבריאל היא מסיכה לאובססיה הגוברת שלו אליה, היא מאלצת אותו להתמודד עם העבר שלו בזמן שהיא ממשיכה לענות את כל חושיו מבלי להתכוון.

הקסם שלה הופך לעיסוק מסוכן, כי ג'וליה היא פרי אסור, ג'וליה היא סטודנטית שלו ואסור לו להתקרב אליה.

האם גבריאל ישרוד את התופת, או שמא יכנע ללהבות?

גבריאל אינפרנו הוא ספר בעל רבדים רבים וכל אחד מהם הוא חלק מהמסע האנושי. הוא מקיים הקבלה בין סיפור אהבתם של דאנטה וביאטריס (דאנטה וביאטריס הכירו כשהיו בני 9 ולמרות שמעולם לא מימשו את אהבתם מאחר שביאטריס מתה בשנות העשרה שלה , היא סימלה עבור דאנטה את האידאל הנשי , היוותה השראה למיטב כתביו ונתפשה בעיניו כסמל לישועה ולגאולה ביצירתו "הקומדיה האלוהית" )  סיפור אהבתם של גבריאל וג'וליה מזכיר במידה רבה את זה של דאנטה וביאטריס וגם כאן עולה כוחה של אהבה בדרך לגאולה.

 סילביין ריינרד הקנדתית (שזהו שם העט שלה ויש השערות שמדובר בכלל בסופר ולר בסופרת) שוזרת בספר ציטוטים רבים מסיפרו של דאנטה  inferno (החלק הראשון של הקומדיה האלוהית) ההקבלה הזו אינה מסתיימת רק אל מול הסיפור של גבריאל וג'וליה ויחסיהם המורכבים, אלא עומדת במרכזו של דיון אקדמי סביב דאנטה היות ששניהם עוסקים בו במסגרת האקדמיה ומושפעים מתורתו ותפיסת עולמו.

המסע שלהם הוא קשה ולעתים קרובות נדמה שהם לא יצליחו לחצות יחד את מעגלי הגיהנום, אולם אהבתם היא הכח שמניע את הגאולה.

הסיפור עצמו נחלק לשלושה ספרים: גבריאל איפרנו Gabriel's Inferno, גבריאלס ראפטור Gabriel's Rapture, וגבריאל רדמפשן Gabriel's Redemption

הקצב בספר מאד איטי והתוכן מורכב, הוא לא לכל אחד. אם אתה קורא מהסוג שמחפש דרמות ואקשן גם ברומנים רומנטיים, זה לא הספר בשבילך. הכל כאן עדין, איטי ורגיש ונבנה נדבך על נדבך, רובד על רובד. האנגלית לא קלה והציטוטים של דאנטה הם לא פיקניק, אבל הכתיבה הציורית, הסיפור המפעים והפסקול המקסים ששזור בעלילה, מקלים על המסע בנבכי האנגלית הספרותית.

הגיהנום האישי שלי היה ההמתנה הממושכת לחלק השלישי שהוא אחד הסיקוולים שהכי חיכיתי להם. למרות שיש מי שיטענו שהסיום של הספר השני מספק, אני מאלה שנשארו עם טעם של עוד, אך כפי שציינתי פרק הזמן שחלף עד שהחלק השלישי הגיע, פגש אותי במקום אחר מבחינה ספרותית ולא נשאבתי.
חמישה כוכבים זוהרים בשמי הלילה

להורדת החלק הראשון הספר מאמזון 

לימור מויאל limor moyal
3>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *