סקירות

סקירה ל Sins and needles

 

בדרך כלל אני לא מתחילה סדרות לא גמורות , אני שונאת את הקליף האנגרס
ולרוב שוכחת על מה היה הספר הקודם וצריכה לקרוא שוב כשיוצא הסיקוול.
הפעם חרגתי ממנהגי ואני לרגע לא מצטערת.
הספר פשוט מעולה ! במספר מילים מדובר על אלי, בחורה בת 26 בת של זוג
נוכלים שגדלה וחונכה להיות נוכלת בעצמה, להונות, לגנוב ולהחליף זהויות כמו גרביים.
היא חוזרת לעיירת נעוריה ולזהותה המקורית אחרי שהיא בורחת ממספר נושים שרודפים אחריה ומחליטה לשדוד את ידיד נעוריה קמדן במטרה לברוח שוב ולפתוח בחיים חדשים.
קמדן היה נער גוטי ואקסנטרי בתיכון וידידה הטוב של אלי, אך גדל להיות גבר מקועקע ומסתורי ובעליו של מכון קעקועים
מצליח שמגלגל הרבה כסף, ומדליק אצל אלי את הרדאר ואת הדרייב של לשדוד ולברוח.
כתוצאה מהשוד המדובר מתפתחת שרשרת אירועים, מלאה בטוויסטס אנד טרנס שמקפיצים את הלב, מלאי אנדרנלין, טוסטסטרון, פורמונים ועוד כהנה הורמונים שמרתיחים את הדם של הקורא.

ספר טוב הוא לאו דווקא הסיפור אלא האופן שבו הסיפור מסופר

כאן יש לנו גם סיפור מצויין אבל מעל הכל הוא מסופר מדהים. קרינה הלה היא סופרת מוכשרת, היא יורדת לפרטי פרטים, היא מציירת את הדמויות במכחול עדין, ברבדים רבים ויוצרת דמויות עם עומק וצבע ולא מתעצלת לתת את הטיפול הזה גם לדמויות המשנה.
.
כל דמות בספר מקבלת התייחסות ומגע אישי, אצל קרינה, כמו בחיים, אין טובים ורעים לכל דמות יש את הסיבות והנסיבות
שהביאו אותה לנקודת הזמן הנכחית ולפעולות שהיא מבצעת .




 

קרינה זורה פנינים לאורך כל הספר בדמותן של הומאז'ים קטנטנים , לדברים שמוכרים מהוויית היום יום של כולנו, יש לה הומור ציני וקודר משהו והגיבורה הראשית, שמספרת בגוף ראשון, נוטה לא מעט לגחך על עצמה מה שמוסיף נופח מאד מציאותי לדמות ומעורר הזדהות.
בונוס נוסף ביצירה המקסימה הזו, הוא הפסקול המשובח שמלווה את כל הספר. הסיבה לכך נעוצה, כנראה, בעובדה שקרינה הסופרת היא מוזיקאית ותסריטאית במקצועה ולא בכדי יש לקריאת הספר הזה FEEL מאד חזק של צפייה בסרט כולל הפסקול המלווה. זה יהיה בזבוז של ממש לא להפיק סרט (אפילו טרילוגיה) מהמטעם הזה.
והערה אחרונה אבל חשובה : הרבה סופרות כותבות טרילוגיות פשוט כי זהמשתלם כלכלית, ספר ראשון שנגמר בקליף האנגר מבטיח רכישה המונית של הספרים הבאים. אך במידה רבה הן חוטאות לרעיון שבקלות אפשר היה לדחוס את כל הסאגה לספר אחד, ואנחנו הקוראים נשארים עם מריחה ממושכת, חזרתית ומשעממת (ע"ע in the air) קרינה מספרת סיפור מורכב מלא בתהפוכות שלגמרי מצדיק יצירה של טרילוגיה, הרצון והצורך של הקורא להמשיך במסע המרתק הזה הוא עצום, ושאפו גדול על העניין הזה.

 
 

לסיכום : חמישה כוכבים בוהקים , זוהרים ומנצנצים

לימור מויאל , 

3>
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *